Nieuws: 25 April 2012: Website Geüpdate

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vraag overgangen  (gelezen 243 keer)
Louisa
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 25 mei, 2010, 18:03:36 18:03 »

Hallo, ik ben hier nieuw enheb sinds gisteren ook de mediaplayer, ben er tot nu toe hel tevreden over maar nu stuit ik toch op iets wat ik minder vind.
Ik gebruik mediaplayer vooral om homevideo's op  te bekijken via aangesloten HD. De mpeg bestanden speelt hij af zonder lange overgang, maar de beelden van mijn nieuwe camera avchd bestanden leest hij als mt2s bestand, daar zit een hele lange overgang in een paar seconden een zwart beeld, het loopt dus niet vloeiend over..... mijn vraag wat kan ik hier aan doen? Dit is heel vervelend kijken!
Alvast bedankt Groetjes Louisa
RichieNL
Global Moderator

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 26 mei, 2010, 16:13:11 16:13 »

Hallo Louisa, welkom hier en leuk dat je de WDTV heb aangeschaft.

Als ik het goed begrijp zijn de MPEG nog van je oude camera en de mt2s van je nieuwe camera. Klopt dat?
Hoe zien die bestanden er dan uit? Zitten de mt2s bestanden in een ISO of zijn het aparte mt2s bestanden?

Ik heb zelf nog een oudere camera en die fragementen zijn mpeg2 en worden zonder problemen afgespeeld.
Op mijn schijven zijn ook mt2s bestanden te vinden maar zijn bij mij hele (bioscoop) films, en zijn of in een ISO bestand gestopt of een op zich staande mt2s bestand. Dit werkt probleemloos. Bij een aantal films zijn meerdere mt2s fragementen in een ISO gestopt, samen vormen ze één film. deze overgangen zijn niet merkbaar. Is vergelijkbaar met de VOB bestanden van een dvd. Dus wellicht is dit voor jou een optie.  

« Laatste verandering: 26 mei, 2010, 16:14:54 16:14 door RichieNL » Gelogd
Louisa
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 27 mei, 2010, 20:05:34 20:05 »

Hoi bedankkt voor je reactie!
De bestanden vanaf mijn hd camera zijn m2ts (dit bestand zie ik als ik hem afspeel op de mediaplayer) en er staan 2 bestandjes bij in mijn map op de harddisk nl MODD en MOFF.
Met welke software zou ik de film zonder die lange overgangen moeten maken en welk betandtype is dat het beste?
Jeetje het is wel een gedoe hoor eerst alle avi dv omzetten naar mpeg en nu ook al mijn hd bestanden......
Maar ja het is voor een goed doel! Ben nog steeds blij met de mediaplayer Grin haha
Groetjes en bedankt Louisa
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: