Nieuws: 25 April 2012: Website Geüpdate

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mkv heeft zwart beeld  (gelezen 600 keer)
skipke
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 28 september, 2010, 17:34:03 17:34 »

hallo sinds enkele weken kan ik bijna geen enkele mkv meer afspelen  heb enkel nog zwart beeld de mkv die het wel deden werken dan ook niet meer ik moet dan een factory reset doen en dan doen de oude mkv het wel maar niet de nieuwe
kent iemand dit probleem

mvg
louis323
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 28 september, 2010, 21:02:39 21:02 »

probleem heb ik ook, hij wil wel starten, maar zwarte scherm
RichieNL
Global Moderator

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 september, 2010, 21:36:14 21:36 »

Hoi,

Dit probleem is bekend. Dit komt omdat de laatste versie van MKvMerge een compressie hanteerd waar WDTV (live) niet mee om kan gaan.
Het probleem is zonder aanpassing niet te omzeilen.

Als je in bezit ben van een WDTV Live, adviseer ik de laatste beta versie erop te zetten.
Indien een WDTV, kan je proberen of het is verholpen met een custom firmware. Zowel de 1e als de 2e generatie. Ik weet niet zeker of dit zal werken. Ik kan het namelijk niet zelf testen. http://wiki.wdlxtv.com/Main_Page

Het is ook nog mogelijk om de MKV bestand opnieuw te mergen d.m.v. MkvMerge versie v.3.3.0

Madman
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 25 oktober, 2010, 07:59:36 07:59 »

Bedankt voor de reactie.
Hetzelfde probleem doet zich ook voor bij ISO bestanden. Hoe kan ik dit oplossen?
Madman
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 25 oktober, 2010, 08:02:20 08:02 »

Sorry, ik zat even fout   Shocked
Dag allemaal,
onlangs keken we een film [iso] na dik 1,5 uur nog 10 min te gaan: floep zwart beeld.
Geen enkele ISO of MKV speelt dan meer. Kleinere 700mb avi-films wel.
Oplossing: reset to factory defaults. Het enige wat ik aan de instelling verander is display resolution [720p 60Hz] ik heb namelijk HD ready plasma van Pioneer, anders krijg ik schokkerig beeld.
Resultaat: ISO MKV spelen weer. Maar exact op het zelfde moment, floep zwart beeld.
Vermoeiend. Film via pc afgekeken.
Dit is niet de eerste keer, het lijkt niet aan ISO of MKV te liggen [doen het op pc wel].

Opstelling: WD TV HD, 1.01.79 firmware version, drager bron bestand Apple Ipod en/of Iomega hd 250gig.

Wie heeft er een idee hoe dit kan?
Super bedankt alvast voor de reactie.
gr Dennis

RichieNL
Global Moderator

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 25 oktober, 2010, 16:14:21 16:14 »

Hoi,

Ik denk zelf dat het probleem wel degelijk door de bewuste ISO en/of MKV file wordt veroorzaakt.
Waarom, kan ik niet vertellen. Misschien is op een bepaald punt de compressie niet helemaal lekker gegaan.
Het feit dat exact op het zelfde moment het beeld zwart wordt, geeft al aan dat daar iets niet goed zit.
Niet elke film dat wordt aangeboden is van goede kwaliteit. Heel af en toe haal ik zelf ook een slechte DVD rip en/of mkv binnen.
Ik neem echter niet de moeite om het probleem te analyseren. Het is voor mij sneller om een andere versie te proberen.

Maar als het probleem zich voordoet, is het toch niet noodzakelijk om een "reset to factory defaults" te doen?
Volgens mij is even de spanning van de WDTV eraf voldoende.
Madman
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 26 oktober, 2010, 08:08:32 08:08 »

Ik ga het eens proberen, weet het niet.
Ik kom er op terug.
Die ISO maak ik zelf. VOB, BUP etc bestanden in 1 file. Leek me handig.
Ga ook eens proberen of fout ook ontpopt zonder dat ik er een iso bestand van maak.

gr Dennis
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: